Løbende aktiviteter i Oasen

Formålet i alle aktiviteter er at være i aktion, at gøre tingene selv – og sammen med andre - og at styrke selvværd ved at finde nye kompetencer. Der arbejdes med aktivitetsplaner på ugebasis, så medlemmerne ved hvilke planlagte aktiviteter, der er i gang og/eller på vej. Aktiviteterne tager afsæt i medlemmernes ønsker og idéer inden for nogle overordnede områder.

Kreativt værksted: Medlemmerne kan deltage i forskellige aktiviteter (tegne, sy, strikke, male, hækle, decoupage, mv). Lyst og evne er drivkraften og personalet støtter op. Det er samvær om ”et fælles tredje”, men også et rum, hvor det er muligt bare at ”være” for de medlemmer, som trives i periferien. Medlemmer lærer nye ting og finder nye talenter – og bliver mere selvhjulpne. Man kan deltage i fælles projekter (fx et scenetæppe til teaterfolkene) eller lave egne ting.

Musik/teater: Musikrummet er åbent for alle og fokus er på samspil. Vi arbejder med eksisterende og potentielle musiske færdigheder, men det handler også om at træne i at give plads og lytte til andre. Vi spiller løbende, og deltager også i særlige arrangementer som fx MGP. Det styrker fællesskabet, og vi ser medlemmerne ”vokse” ved at forventningerne er høje fremfor nedtonede! Vi arbejder med at turde træde åbent frem og nyder når stjernestøvet daler ned!

Stjernestøv er også vigtigt, når vi laver teater. Her handler det om at finde materiale, som passer til den enkelte og skabe en fælles helhed. Vi arbejder fx med oplæsning af egne digte, sketches, eventyr og masser af musik.

Motion: Flere aktiviteter fokuserer på motion. Som regel benytter vi vores gymnastiksal, men vi er også udenfor. På hverdagsaftener er der åbent tilbud for aktive medlemmer om at benytte de forskellige træningsfaciliteter og få støtte hertil. Tirsdag aften er der gruppetræning. Vi har fx også stoleyoga, boldspil o.l. Vi udnytter nærmiljøet til gåture og løbeture.

Biograf: Vi har fokus på at lade medarbejdere drive aktiviteter, dér hvor det giver mening, med den nødvendige grad af personalestøtte. I biografen er direktøren et medlem, og der er masser af hygge og samvær én gang ugentligt (og engang imellem med popcorn).

IT-rum: IT-rummet er åbent for alle medlemmer, og der er mulighed for at hygge sig med at spille eller arbejde med vores 8 PC’er. Der kan være mindre læringsgrupper omkring fx hvordan man tjekker ting på nettet, hvordan man bruger en PC, hvordan man bruger Rejseplanen, osv. Igen er det ofte peer-to-peer hjælp.

Adresse

Center for beskyttet beskæftigelse

Slangerupgade 60

3400 Hillerød

7232 3600

cbb-hil@hillerod.dk

www.hillerod.dk/cbb

CVR: 29 18 93 66

EAN: 57 98 00 83 07 119

Åbningstider

Center for beskyttet beskæftigelse er åbent for henvendelse:

Mandag  kl. 8-15

Tirsdag til torsdag kl. 8-16

Fredag kl. 8-14

Kantinens åbningstider:

Kaffe og morgenmad fra kl. 9.30-10.00

Frokost mellem kl. 11.30 og 12.30

Kaffe fra kl. 8.00-14.00, hvor kantinen lukker.